Voetreflexmassage

Deze massage gaat uit van het principe dat de reflexpunten op de voeten corresponderen met onze organen, klieren en overige structuren in ons lichaam. Er stroomt een constante energie door onze energiebanen die samenkomen als reflexpunt in onze handen en voeten.

Wanneer er blokkades ontstaan als gevolg van spanning ontstaat er een ziektebeeld. Door het behandelen van de corresponderende reflexpunten worden de blokkades afgebroken en wordt het zelfgenezend vermogen van het lichaam weer aangesproken.

Voetreflextherapie kan ook preventief toegepast worden, tegenover een druk en stressvol bestaan moet men ook nog wat ontspanning kunnen vinden. Voor diegenen die moeilijk kunnen ontspannen, is voetreflexmassage een prima manier om tot rust te komen. De weldaad van de warming up massage en de aanraking van die plekken op de voet die een ontspanning teweeg kunnen brengen, zal eenieder tot rust brengen.

klachten die behandelt kunnen worden

•  Hoofdpijnklachten
  • Allergieën
  • Darmklachten
  • Stress gerelateerde klachten
  • Rug-, nek- en schouderklachten
  • Menstruatie klachten
  • Spier- en gewrichtspijn
  • Verkoudheid
  • Slapeloosheid
  • en meer, vraag ernaar

Een goede behandeling van de klachten vraagt vaak om meerdere behandelingen. Maar u kunt het ook heel goed als pure ontspanning nemen.

Een voetreflextherapeut is altijd een aanvulling op de behandeling van een reguliere arts/therapeut. Ik raad u dan ook altijd aan contact te houden met de reguliere behandelaar, zeker in het geval van medicijn-inname.