Ingroeiende nagel

Een ingroeiende teennagel is een pijnlijke aandoening die zo snel mogelijk moet worden verholpen.

Ingroeiende teennagel voor de behandeling bij Voetenpraktijk Zundert

Ingroeiende teennagels ontstaan vaak door slecht passende schoenen en het verkeerd (te kort) knippen van nagels. Nagels hebben een beschermende werking voor de teentoppen. Zij dienen altijd een klein wit randje te behouden. Daarnaast is het belangrijk dat de nagels recht geknipt worden.

Ingroeiende nagels kunnen een ontsteking veroorzaken. De huid wordt dan rood, glanzend en gespannen. Een kloppende pijn in de teen die gevoelig is bij de minste aanraking is het gevolg. Dit kan snel op komen zetten.

Heeft u last van ingroeiende nagels dan kan de pedicure deze deskundig behandelen. Wacht niet te lang met een bezoek aan de pedicure bij de eerste symptomen van een ingroeiende nagel. Dit om pijnlijke ontstekingen te voorkomen.

Nagelbeugel Podifix bij Voetenpraktijk Zundert

Er zijn verschillende mogelijkheden in de behandeling van ingroeiende nagels.

Een mogelijkheid om een ingroeiende nagel te voorkomen en genezen is het plaatsen van een nagelbeugel. Een nagelbeugel wordt geplaatst op een terugkerende ingroeiende nagel. Hij zorgt dat de nagel platter wordt waardoor de randen niet naar binnen groeien. Deze kan nagenoeg altijd geplaatst worden.

Daarnaast kan ook de techniek van de Sculpture gel gebruikt worden. Deze ziet er zeer natuurlijk uit. Ik vertel je er graag meer over in de praktijk.